
Nové grafické značení vypracoval pro Student Agency výtvarník Aleš Najbrt.
V přímých vstupech České televize monitoroval situaci ve Vrchlického sadech Filip Horký. „Většina chodců byli studenti, kteří chodník využili k cestě na opravné maturitní zkoušky. Ale také jsem hovořil s několika fanoušky, a ti se slavnostního zahájení zúčastnili jen proto, aby si chůzi vyzkoušeli. Na cestu vyrazili i starší lidé, ale těch bylo dnes mnohem méně,“ podělil se populární reportér o podrobnosti z legendárního parku před budovou hlavního nádraží.
První chůzi si lidé většinou pochvalovali: „Je tady čisto a kvalita asfaltu je vynikající,“ hodnotil nový projekt jeden z oslovených chodců. Přímé srovnání s dominantními trasami provozovanými Pražskou správou komunikaci tak zatím vyznívá lépe pro žluté chodníky. „Hned ráno jsem šel po chodníku Student Agency, všude bylo uklizeno, dostal jsem zdarma kávu, croissant a ještě mi nabízeli něco ke čtení. Když se nyní vracím podobnou cestou po obecním chodníku, tak si připadám v úplně jiném a mnohem horším světě,“ uvedl reportér ČT Horký v jednom z mnoha živých vstupů.

Dokončovací práce v Jevanech u Prahy. Obyvatelé atraktivní lokality se svého nového žlutého chodníku dočkají na začátku září.
Hrozí další bitva přepravců
Ve hře však není jen pohodlí chodců. S postupným rozšiřováním žlutých chodníků je na obzoru další přetahovaná o cestující a cenová válka. Radim Jančura už prý chystá stížnost na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – podle něj města provozují svoje chodníky za podnákladové ceny. „Cena za cestu po obecním chodníku se velmi těžko odhaduje,“ vysvětluje Jančura, „zkusili jsme zjistit, kolik kilometrů ročně ujde po chodníku člověk s průměrným platem a spočítat průměrný podíl z daňového zatížení. Vyšla nám poloviční částka oproti našim cenám, které tvoříme podle skutečných nákladů.“
Podle vedení Student Agency i dalších soukromých přepravců prý něco takového není možné. Technická správa komunikací hl. m. Prahy prý už minulý rok přiznávala ztrátu z provozu chodníků na hlavních pěších tazích a ta se teď, když část chodců přejde na žlutou alternativu, musí zvýšit. Město přitom žádné zpoplatnění svých zanedbaných pěších tras nechystá.
Student Agency se konkurence neobává
Jančurův obchodní model nepočítá s tím, že případná cenová válka se současným státním monopolem přinese novému projektu nějaké vážnější problémy. „Vždy jsme byli levnější než konkurence a poskytovali přitom našim zákazníkům více benefitů. Pro začátek se proto chceme věnovat především subvencovaným trasám, kde dopravu dotuje stát a kde jsme schopni podat výhodnější nabídku, než dosavadní přepravce,“ konstatoval mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Bronzové sousoší Sbratření zůstává ve Vrchlického sadech na svém místě. Původní projekt počítal s rozšířením okolní trasy o další pruhy pro chodce, ale památkáři žádost o posunutí díla zamítli.
Mezi takové trasy patří i pilotní koridor v pražských Vrchlického sadech, který je státem dlouhodobě zanedbáván. „Jak jsme již dnes naznačili během slavnostního zahájení provozu, rádi bychom zde nahradili prodejce pervitinu a mladistvé prostituty našimi sympatickými hosteskami, které budou Pražanům i návštěvníkům metropole nabízet kávu, denní tisk a bezpečné posezení na lavičkách, opatřených internetovým připojením,“ upřesnil Ondrůj.
Kritici Jančurova plánu ale upozorňují, že převedení chodníku v tzv. Sherwoodu do správy Student Agency by mohlo vést až k monopolnímu regionálnímu postavení tohoto přepravce. „Pana Jančuru pochopitelně zajímají vytížené trasy s dobrou návazností na jeho vlastní vlakové spoje, zatímco o méně výnosné komunikace, například podchod u Branických ledáren, nejeví zájem. V případě Vrchlického sadů navíc hrozí, že bude usilovat o prodloužení chodníku až k autobusovému nádraží na Florenci, čímž zapojí do systému i svou autobusovou přepravu,“ varuje mluvčí Pražské správy komunikací Dimitrij Kostka.
ANKETA: Jaký je váš názor na nový projekt Student Agency?
Tomio Okamura: Moc se mi ten nápad nelíbí. Slušný občan půjde po chodníku, nevšimne si toho žlutého značení a do roka budou u něj klepat na dveře exekutoři. Ale aby zase někdo můj výrok nepřekroutil – rozhodně se nechci zastávat černých pasažérů obecně. Vím například o spoustě lidí, kteří za války cestovali vlakem v rámci tzv. transportů až někam do Polska. Ti lidé neuhradili jízdné, přestože si byli vědomi, že jedou vlakem a že ta cesta něco stojí. Po nich se kupodivu stále nic nevymáhá a kolegové zákonodárci o tomto problému pokrytecky mlčí.

Matěj Hollan: Žluté chodníky? Uvidíme. Pražskou legislativu tak podrobně neznám, ale naše brněnská správa komunikací musí na chodníky pouštět každého – ovšem zatím není jasné, jestli privátní Student Agency nebude chtít omezit například invalidy nebo maminky s kočárky, pokud zjistí, že ostatní chodce zdržují. A co naší domácí mazlíčci, budeme je muset venčit pouze v přepravní schránce? Otázky, samé otázky… Ale když mi Jančura slíbí, že se jeho chodníky vyhnou hernám, jsem ochoten to risknout, jako jsem to risknul s Babišem, a jeho projekt podpořím.
Stanislav Huml a další tradiční respondenti své odpovědi bohužel nestihli zaslat před uzávěrkou, sledujte prosím jejich oficiální profily na sociálních sítích.

|
Autor, pokud chce psát odborné články z odvětví dopravy, by si měl napřed nastudovat rozdíl mezi pojmy „přepravce“ a „dopravce“.
CHci se zeptat, zda bude skvělým žlutým asfaltem (po kterém se opravdu moc fajnově chodí) pokryto nábřeží Vltavy až po Žluté lázně? Případně zda rovnou nebude zažlucena i část Vltavy? Mohli bychom si konečně vychutnat i v Praze exotiku Guayany – Žluté řeky.
Jinak ke komentáři Omya Tokamury bych rád dodal, že touto dobou již naši zákonodárci začínají ve spolupráci s dopravními podniky pozůstalým rozesílat složenky, prý když je nezaplatíte včas, nastoupíte také na cestu, abyste viděli, zač to je. (a vaši pozůstalí zaplatí za dvě cesty).
Tohle je monumentální návrat nejlepšího redaktora Infobaden. Jeho články jsou prostě jeden jako druhý geniální a propracované…postrádal jsem ho
já si myslím, že Jančura brzy bude ministr………………….
………Ministr světa (všeználci se cení)
Nemohou být slova o černých pasažérech brány jako rasismus? Doporučuji pokřik „Smrt mladíkům“.
To je ale nadělení . Kolik se bude platit za kilometr ? Záleží na velikosti bot ? na váze chodce ? na rychlosti chůze ? Na denní době ? Co takhle vybírat “ PRDNÉ “ dan za to že si někdo pšoukne. Řekněme 3,889877987 Kč ? Co když bude pršet , vrátí nám poplatek za nemožnost chůze ? Kdo zaplatí odklázení sněhu ? Bude i “ žlutá “ kanalizace ? nesmysl.
Geniální a skvěle napsaný článek a a autorovi i webu díky moc za něj, vážně moc pobavil! :-)
Nevíte někdo, zda je i tento nový Jančurův projekt pokryt signánlem wifi?
Nikoli, chodník je pokryt kouřovým signálem.
V článku píšou že lavičky budou vybaveny internetovým připojením ;)
Lavičky budou vybaveny USB koncovkou instalovou v sedadle … a po dosednutí bude zahájen přenos dat :-D :-D
Mne neni jasny to vodorovny znaceni. To jsou nejaky vyhrazeny pruhy? Levy pro studenty a pravy pro agenty? Nebo ty barvy nejak vyjadruji zakaz predchazeni? Taky by mne zajimalo, jestli je mozne vychadzet na komunikaci s jinymi dopravnimi prostredky. Treba se psim zaprahem. Jo a co stoji dalnicni znamka?
Proč zase žlutě? Těšil jsem se na zelené chodníky s barvou splývající s okolní travou, a místo toho opět do očí bijící žlutá, která bude jenom rušit chodce na jiných cestách. To zas bude nehod, kdy se čelně střetnou chodci jenom proto, že jeden z nich byl tou žlutou oslepen. Doufám, že tam mají aspoň pojištění úrazu, třeba kdybych si vymkl kotník nebo se natloukl na kolečkových bruslích, to mi u nás docela chybí, přitom v Dánsku to je standard jako.
Jo, lidi dneska choděj jak šílenci, je to vo strach a vo zdraví, a voni je ještě vydrážděj žlutou…
Můj děda říkal: Nikdy nevěř chlapovi ve žlutym. A Jančura je tou žlutou jak posedlej.
To se pletete, pane.. Pan Radim Jančura byl viděn nejčastěji v růžové košili. Žlutá košile v jeho šatníku není. Přesto je dobré se mít před těmito individuy na pozoru.
Radim Jančura si Vaši kritiku vzal k srdci. V dnešním on-line blesku je možné jej spatřit ve žluté košili. Zde:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/172627/kalousek-je-zlodej-nakradl-miliardy-tvrdi-sef-student-agency.html?page=9
Z důvěryhodných zdrojů můžeme původní zprávu rozšířit, že žluté budou i nejvytíženější cyklostesky. Zde dokonce Jančura již trénuje náhradní Šlapače, kteří vám pomohou, když už nebudete moci.
Sám Jančura uvažuje, že jeden den v týdnu bude mít službu, aby lépe plnil slib, že tento rok zhubne pod 100 kg.
Další informace připravujeme!
Panokamura má pravdu!!§§ Žiďáci si jezdili zadarmo a nikdo je za to nepotrestal? Kde je spravedlnost?!§?!§ Obecně se bojím, že toho budou zneužívat CIGÁNI, které taky nikdo nepotrestá!!§§!! Smrt černým pasažerům!!!
…si museli zide z recka platit!
Tomio se myli!
Lístky si koupím přímo u terminálu Student Agency? A ještě jeden dotaz. Jak Student Agency zajistí plynulý přechod silnice? Bude nějak zajištěno bezpečí zákazníků při přechodu frekventovaných komunikací? Popř., uvažuje už pán Jančura o případných žlutých podchodech ? Pokud ano, zajistí Student Agency v těchto prostorách bezpečnost svých klientů v nočních hodinách?
Je to odvážný projekt – kdo dneska ještě tento historický druh dopravy využívá? Jen pár skalních fanoušků. Ale třeba tím pan Jančura zvýší zájem o chůzi obecně, občas se taková retro vlna ujme, i když většinou jen dočasně. Anebo možná sází na to, že kvůli konfliktu na Ukrajině a zavírání kohoutků plynovodů a ropovodů se řady zájemců o jeho služby rozšíří i z ekonomických důvodů.